Durant la carrera, se'ns adverteix sobre la importància del rentat de mans, les precaucions que hem de prendre, les repercussions que això pot portar, les infeccions que pot causar un mal procediment tant com per al pacient com per al personal. Ens ensenyen mil estudis, mil percentatges, mil videos, fotos, manuals...
Durant el meu període de pràctiques hi havia de tot. Generalment feien una gran substitució del rentat de mans, pels guants. Tenia diferents versions... des de la infermera que no es posa guants per a res, colocar aposits, salinitzar, treure vies ...Fins les que es posaven guants fins i tot per prendre la tensió, al meu punt de vista exagerat.
Només es rentaven les mans quan tractaven amb l'aparell reproductor, o quan hi havia secrecions visibles.
On agafem realment hàbits i aprenem, per molta instrucció universitària, és a l'hospital. Si a l'hospital no tenim una rigurositat en aquest tema tan... necessari, com li donarem la importància que requereix?
Els guants realment són un substitutiu del rentat de mans? Encara que en tots els llocs ens indiquin que no?
Cal extremar la precaució i prendre la tensió amb guants? El pacient es sent... brut? Més malalt?
Els guants realment són un substitutiu del rentat de mans? Encara que en tots els llocs ens indiquin que no?
Cal extremar la precaució i prendre la tensió amb guants? El pacient es sent... brut? Més malalt?
Que n'opineu?
Hola,
ResponEliminaquan jo vaig fer les pràctiques fa un parell de mesos em vaig donar compte que realment NINGÚ es renta les mans tants cops com ens ensenyen, ja sigui per falta de temps per excés de pacients, o per mandra ... Jo intentava fer-ho després d'estar amb cada pacient i tots els cops que toca... pero era impossible... el ritme que portaven les infermeres era massa ràpid xd
Hola!! Mencanta aquest bloooog!! referent al tema dels guants... i taaaant que moltiiiisssima gent ho substitueix pel rentat de mans!! escandaloooss!! pero clar, a les pràctiques tampoc podem dir gaire res... Als estudiants en pràctiques s'ens hauria de valorar més i a vegades consultar-nos i tooot!!
ResponEliminaMenos mal que existe el gel alcohólico... Sustituye el lavado de manos, siempre y cuando no estén sucias. Mucho más rápido, y con el ajetreo del hospital, es lo más cómodo
ResponElimina